اخبار و رویدادها

Text/HTML

شانزدهمین نشست مدیران سرمایه گذاری کلانشهر های کشور به میزبانی شهرداری ارومیه برگزار شد.
شانزدهمین نشست مدیران سرمایه گذاری کلانشهر های کشور به میزبانی شهرداری ارومیه برگزار شد.

شانزدهمین نشست مدیران سرمایه گذاری کلانشهر های کشور به میزبانی شهرداری ارومیه برگزار شد.

نویسنده: پور ولی سجاد/ﺳﻪشنبه, 22 مرداد,1398/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

در افتتاحیه این نشست رضا حسینی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی، حسین بخشایشی رئیس مرکز پژوهش ها و دبیر شورای اسلامی شهر، محمد حضرت پور شهردار، حسین اشرفی معاون مالی و اقتصادی و رضا مشهدی کشتیبان رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری ارومیه حضور داشتند.

در ابتدای مراسم شهردار ارومیه بعنوان میزبان ضمن خوشامدگویی به مدعوین و میهمانان به بیان مطالبی درباره حوزه سرمایه گذاری در شهرداری ها و مشکلات و معضلات موجود پرداخت و ضمن ارائه راهکارهای لازم، خواستار رفع مشکلات مدیریت شهری از راه وضع قوانین متناسب جدید گردید.

در ادامه، معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز با بیان دیدگاههای خود در راستای تقویت اقتصاد شهری و جذب سرمایه گذاران پرداخته و بر حمایت استانداری از مدیریت شهری شهرهای استان خبر داد و اعلام کرد که ایجاد پنجره واحد خدمات شهری جهت توسعه و عمران شهری بسیار ضروری بوده، امیدواریم با راه اندازی کامل پنجره واحد شاهد بهبود فضای کسب و کار در سطح استان و کوتاه شدن پروسه واگذاری پروژه های سرمایه گذاری باشیم.

دبیر شورای اسلامی و عضو کمیسیون سرمایه گذاری نیز ابراز داشت، در طول ادوار گذشته شورای شهر ارومیه هماهنگی و اتحاد بین شورا و شهرداری بسیار خوب بوده است اما متاسفانه هرساله تصویب قوانین جدید وظایف و اختیارات شوراها و شهرداری ها را محدود می کند.

علی میرنجاتی مدیر دبیرخانه کلانشهرهای کشور و حسین آبتن مسئول کمیته سرمایه گذاری کلانشهر های کشور نیز از دیگر مدعوین این نشست بودند که به بیان دیدگاه های خود درحوزه سرمایه گذاری پرداختند.

در ادامه رضا مشهدی کشتیبان به عنوان رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری ارومیه ضمن خوشامدگویی به مدیران و کارشناسان این نشست گفت: برای ماندگاری چرخه سرمایه گذاری در شهرها نیازمند طرح جامع ارتقاء ظرفیت های اقتصادی شهری هستیم، ارتقاء ظرفیت های شهری در ارومیه با تعریف پروژه هایی چون رویداد 2020(ارومیه شهر بین الملل گردشگری) و عضویت شهر ارومیه در شبکه های خلاق یونسکو محقق می شود. وی عنوان کرد، در جهت اینکه شهرداری ها از موضع انفعال خارج شوند و با قدرت به سمت سرمایه گذاری گام بردارند باید پروژه هایی چون تهیه بسته های سرمایه گذاری و تهیه مشوق های سرمایه گذاری را در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه این مراسم، نشست تخصصی جهت تبادل تجربیات حوزه سرمایه گذاری شهرداری ها آغاز و مدیران سرمایه گذاری کلانشهر ها با ارائه آخرین دستاوردها و تجربیات خود در این حوزه پرداختند. بررسی چالش ها و موانع جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرداری ها، فرایند تهیه و ارائه مشوق های سرمایه گذاری در شهرداری ها و روش نوآورانه برای ایجاد درآمد پایدار و همچنین هم اندیشی و مباحثه پیرامون مسائل سرمایه گذاری و بازدید از پروژه های درحال اجراء شهرداری ارومیه توسط معاونین و مدیران عامل سازمان های  سرمایه گذاری کلانشهر ها از مباحث روز اول این نشست بود.

در دومین روز از برگزاری نشست مدیران سرمایه گذاری کلانشهر ها، بررسی آخرین وضعیت لایحه ی درآمدهای پایدار و لایحه مشارکت عمومی و خصوصی، معرفی پروژه های مشارکتی موفق کلانشهر ها و فرصت های سرمایه گذاری و برگزاری کارگاه آموزشی  BOTو تبادل نظر اعضاء کمیسیون نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نشست در یازدهم مرداد ماه سال 98 پایان یافت، از کلیه مدیران و معاونین کلانشهر که در خصوص نحوه برگزاری نشست مجموعه مدیریت شهری ارومیه را مورد الطاف خود قرار دادند کمال تشکر و سپاسگزاری را دارد.

تعداد نمایش ها (456)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد سازمان سرمایه گذاری شهرداری ارومیه چیست ؟

ثبت نظر 
تقویم اخـــبار
«اردیبهشت 1403»
شیدسچپج
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
دی ان ان