اخبار و رویدادها

Text/HTML

خبر های خوش از روسیه برای فعالین اقتصادی ایران
خبر های خوش از روسیه برای فعالین اقتصادی ایران

خبر های خوش از روسیه برای فعالین اقتصادی ایران

نویسنده: Anonym/چهارشنبه, 28 بهمن,1394/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دکتر مهدی سنائی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در همایش فرصت های تجاری ایران و روسیه در سالن کنفرانس هتل  رادیسون  مسکو در جمع دهها نفر از تجار و فعالین اقتصادی ایران و روسیه خبرهای خوشی را از توسعه و تسهیل تجارت دو کشور مطرح نمود. ایشان با بیان اینکه  اخیرا  دو خط اعتباری از سوی روسیه برای تجارت با ایران باز شده و تاکنون نیز چهل میلیارد دلار  پروژه به آن  تعریف شده است گفت:
در یکسال اخیر تعداد 15 سند همکاری مشترک جهت تسهیل فعالیت اقتصادی بین طرفین امضا شده و در صورت نیاز ، اسناد دیگری هم میتواند به آنها اضافه شود.
سند جدید همکاریهای گمرکی در حال امضا است .
تعرفه ها در حال کاهش ودر برخی موارد از جمله خشکبار به صفر رسیده است.
ایجاد کریدور سبز در گمرکات روسیه  برای کامیونهای ایرانی جهت میوه وخشکبار و  مواد غذایی در حال اقدام است.
تسهیل اعطای روادید در هفته گذشته انجام گرفت و لغو روادید توریستی در حال بررسی است.
سند حمایت از سرمایه گذاری  امضا گردید.
سهولت در گشایش اعتبار اسنادی  انجام گرفت .
وب سایتی به زبان روسی و فارسی با موضوع اقتصادی  از سوی سفارت در حال راه اندازی است  که در آن علاوه از آخرین مقررات و تصمیمات اقتصادی ، کالا ها و خدمات و پتانسیل های طرفین نیز  ارائه خواهد شد.
 در این همایش که ندیم ، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ارومیه  به همراه جلیل زاده ، مدیرعامل سازمان میادین میوه ارومیه  حضور داشت با مثبت ارزیابی نمودن این همایش گفت :
میر بیزینیس بانک که یک بانک روسی ولی متعلق به بانک ملی ایران است آماده هرنوع همکاری در اعطای فاینانس و  LC  وسایر خدمات بانکی به فعالین اقتصادی طرفین است و آنگونه که در همایش عنوان شد فقط در سال 2012 حدود یک میلیارد یورو LC  از ایران به روسیه باز شده است که این نشانگر کاهش ریسک در بازار روسیه میباشد.
ندیم گفت :  تعدادی ازسایر بانکها نیز فعالیت هایی در روسیه دارند اما  " میر بیزینیس بانک " و " بانک توسعه صادرات "  تسهیلات ویژه ای را برای تجار روسی جهت واردات میوه از ایران اختصاص میدهند.
ندیم افزود : طبق مذاکراتی که با مسئولین بانکی دو طرف داشتیم بهترین گزینه را انعقاد قرارداد به ارز محلی دانستند بطوریکه قراردادهای صادراتی از روسیه با  روبل باشد و قراردادهای صاردات از ایران با ریال تنظیم شود و در روشهای پرداخت حتما از  LC  استفاده شود و برای  دوری از ریسک تجاری ،  پیشنهاد شد که تجار ایرانی با ده بانک برتر و  تراز اول روسی   کار نمایند.
امکان دیسکانت  LC   وجود دارد و تعدادی از شرکتهای بیمه  معتبر روسی و ایرانی هم  آماده ی بیمه نمودن صادرات به روسیه هستند .
صفر اوف ، رییس بازرگانی ایران و روس نیز در این همایش گفت :
متاسفانه ایران در سالهای گذشته ، دوره طلایی نفوذ در بازار روسیه را از دست داد امیدواریم
در فرصت جدید جبران نماید.  حدود 900 بانک روسی بیش از 200 میلیارد دلار برای پشتیبانی از  صادرات و واردات در نظر گرفته اند.  نزدیکی جغرافیایی ، عامل موفقیت و  فرصت طلایی  برای ایران جهت نفوذ در بازار روسیه خواهد بود .
به زودی ژورنال اقتصادی به زبان فارسی در روسیه انتشار خواهد یافت و شرکتهای ایرانی میتوانند برای بازاریابی کالا ها و خدمات خود  در آن حضور یابند.
 

تعداد نمایش ها (820)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد سازمان سرمایه گذاری شهرداری ارومیه چیست ؟

ثبت نظر 
تقویم اخـــبار
«اردیبهشت 1403»
شیدسچپج
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
دی ان ان